Revansch?

2023-01-13 i Allmänt

F-laget vs BK Triss i Fagersta

A-laget är spellediga i helgen vilket innebär att F-laget får största uppmärksamheten genom att inleda vårens seriespel med en het och efterlängtad derbymatch mot BK Triss i Fagersta på lördag 14/1 kl 10.00.

I en väldigt jämn och spännande match i Ludvika Bowlinghall under hösten lyckades BK Triss vinna med 11-9 vilket var en något oväntad förlust för LBK-arna som har varit oerhört starka på hemmaplan under de senaste säsongerna.

Revanschlusten är naturligtvis stor hos LBK-arna och det var många som ville spela denna helg. Det förenklade jobbet för en något luttrad UK som under hösten bitvis hade svårt att överhuvudtaget få ihop till två lag en del helger. Sjukdomar, skador, jobb, etc på en lite för liten trupp frestade på kan man väl säga. Men vi kommer igen, och inte minst gäller det Stefan Jansson som lämnade LBK i slutet av nittio-talet för spel med Domnarvets BS i Elitserien för att senare flytta vidare till Norrköping. Det är inte annat än extremt roligt att han på eget bevåg beslutat sig för att spela med oss igen!

LBK ställer upp med följande lag:
Mattias Hellbergh
Alexander Fredriksson