Succéstart på säsongen!

2021-09-17 i Allmänt

A-laget vann med 15-5 mot Falkenberg och Farmarna körde över Sanna med 17-3. Men kan bli lite tuffare matcher kommande helg

A-laget fullkomligt krossade BKF Falkenberg i seriestarten senaste helg och körde över dem med hela 15-5 (6110-5781). Det är inte mycket att säga, 5-0 i första talar sitt tydliga språk, visserligen kontrade Falkenberg hem 1-4 i andra serien - men sedan var det spel mot ett mål mot alltmer frustrerade Falkenbergsspelare - 4-1 och 5-0. En mycket bättre säsongsstart än så i Elitserien kan man nog inte få.
Daniel Johansson var hemmakung med 813, tätt följd av Sebastian Gustafsson 799 och Mikael Smedberg 793 - men hela laget skall ha en en eloge då det var en riktig lagseger!

Matchfakta LBK-Falkenberg

Tabell Elitserien

Farmarna ville inte vara sämre och - utan att förta sig! - körde över gästande Sanna BK från Hudiksvall med hela 17-3 (5798-4827). Bäst i LBK-F var Rikard Stam 805, Dennis Hellbergh 790 och Tommy Suominen 756.

Matchfakta LBK-F - Sanna BK

Tabell Div II Norra Svealand

En riktigt bra säsongsinledning således men nu i helgen kan det bli svårare att plocka poäng.

Farmarna är först ut med två matcher av derbykaraktär i Maserhallen i Borlänge på lördag 18/9, kl 10.40 möter man återuppståndna Domnarvets BS och kl 12.20 möter man BK Zenit.

Om ni inte vill se matcherna på plats kan de följas via Scoring Maserhallen.

På söndag morgon 19/9 kl 10.00 spelar A-laget hemma mot IS Göta från Helsingborg. Förra gången IS Göta var på besök i februari 2020 så slutade matchen 9-11 i Götas favör. Kägelpoängen var hela 7083 mot IS Götas 7327 (vilket även blev nytt hallrekord). Magiskt höga siffror naturligtvis och publikfriande spel med mycket strike, men det var ändå en ganska sur förlust för LBK-arna som trots bra spel ändå åkte på en förlust.
Denna match var en ögonöppnare för LBK-arna. Man tog till sig detta och har under lång tid funderat och planlagt ett annat scenario. Det gäller att vinna sina matcher på hemmaplan, av den anledningen har man bytt oljeprofil i hemmahallen till en betydligt svårare än tidigare för att kunna nyttja kunskaperna och egenheterna kring denna i sin egen hemmaborg. Alltså skaffat en liten fördel gentemot bortalagen som kanske inte är riktigt med på hur den ska spelas.
Kan man börja vinna och plocka poäng på hemmaplan så kan man också spela betydligt mer avslappnat på bortaplan - vilket är ytterligare en fördel. IS Göta har säkerligen blivit varse om detta med tanke på LBK's totala överkörning av Falkenberg i senaste omgången och kommer med all säkerhet att vara betydligt bättre förberedda.
Det ska bli oerhört intressant att se hur matchen slutar på söndag morgon, håller planen eller inte mot ett lag som siktar på att hamna på en topplacering när serien är slutspelad?

Matchen kan följas via Lanetalk alternativt via vår Livestreaming på Solidsport (två kameror: bana 1-6, samt bana 7-8). Det är gratis att följa matcherna via Solidsport (ni måste skapa en användareid), men vi ser gärna att ni blir en månadssupporter som kostar endast 49 kr/mån - då kan ni följa alla matcher samt att pengarna går direkt till Ludvika BK som sponsorstöd!

Ut och ha roligt, bowling är kul!