På't igen

2020-09-18 i Allmänt

Viktiga matcher väntar i helgen.

A-laget förlorade inte helt oväntat premiären mot Team Pergamon BC. Siffrorna blev kanske lite i överkant, men det var ett heltaggat Pergamon som kom med sitt absolut bästa lag fyllt med världsstjärnor och enbart landslagspelare. Då är det inte mycket annat att göra än att försöka hålla ner siffrorna. Efter att ha tagit ledningen med 5-0 och 4-1 tog de ändå en samling för att inte tappa matchen på samma sätt som förra året - så visst hade de ändå en viss respekt för LBK - och det är något som LBK kan ta med sig i fortsättningen. LBK hade ledningen både i tredje och fjärde serien innan de slutligen tappades, så visst fog för Pergamons oro fanns ju där trots allt. Matchen slutade så småningom med 4-16 (6542-6987) och det är bara att lyfta på hatten och tacka för lektionen.

Serie 1 1627 0 1740 5
Serie 2 1580 1 1790 4
Serie 3 1678 2 1747 3
Serie 4 1657 1 1710 4
Resultat 6542 4 6987 16

Bäst i LBK var Mikael Smedberg 880, Joakim Stål 847 samt Magnus Lindkvist 831.

Imorgon lördag 19:e september klockan 17.00 spelar hemmalaget återigen hemma - mot BK Kaskad från Norrköping. LBK har ambitionen att störa Kaskads slutspelplaner och det ska bli spännande att se om de lyckades med detta.

LBK ställer upp med samma lag som senast:
Andreas Grönstrand
Dennis Hellbergh
Joakim Stål
Andreas Karlsson
Tommy Suominen

Farmarlaget spelar sina första matcher för säsongen på lördag 19:e september. Förra veckans hemmapremiär blev ju struken då BS Almen drog sig ur serien, så F-laget får börja med två tuffa bortamatcher. Klockan 10.00 möter man Karlslunds IF i Hallsbergs Bowlinghall och klockan 14.20 möter man BK Trix i fyrbanorshallen i Hällefors. Båda lagen finns i samma grupp som LBK-F och är därmed lag som man vill ha efter sig då säsongen skall summeras, viktiga matcher således!

LBK's farmarlag denna helg:
Anders Hermansson
Claes Pettersson
Peter Igelsjö
Mattias Hellbergh
Mats Eriksson

Tabell och Matchresultat Elitserien

Tabell och Matchresultat Division II Västra Svealand

Eftersom vi har en begränsning på hur många vi får vara i bowlinghallen rekommenderar vi att följa A-lagets hemmamatch mot BK Kaskad via vår livesändning på Solidsport/BowlingTV.
Vi har ett fåtal platser kvar för den som vill se matchen i hallen - de måste dock omedelbart anmäla sig till mig 0706183704 alternativt via Messenger eller e-mail. Är man inte föranmäld kommer man med all säkerhet inte in i hallen då vi låser ytterdörren då max-antalet på 50 personer är uppnått. Matchen kan även följa via Lanetalk Livescoring.
För den som är intresserad följer vi de riktlinjer som finns utgivet av Svenska Bowlingförbundet.

Farmarlagets bortamatcher kan följas via Online-scoring:

Hallsbergs Bowlinghall

Hällefors Bowlinghall