Inför omgång 17

2020-02-29 i Allmänt

240 mil för två bortamatcher...

Det gäller att få logistiken på plats om man ska kunna spela match i Boden ena dagen för att nästa dag spela nästa match i Hallsberg. Efter ett halvårs trixande så har arrangören OTours Resor AB fått till ett reseschema som skapade ett helsidesreportage  i Dalarnas Tidningar vilket får betraktas som en bedrift i sammanhanget... All uppmärksamhet är ju bra sägs det.

Idag lördag 29/2 klockan 13.00 spelar således A-laget mot Bodens BS på Strajk Alley. Det kommer att bli en upplevelse för A-laget då Boden brukar ha en stor högljudd och tämligen enögd hemmapublik - precis som det kan vara. Lyckligtvis kommer även LBK att ha en bortaklack med sig bestående av minst tre personer som kommer att göra sitt bästa för att överrösta hemmaklacken. Spektaklet kan följas via Lanetalk Online Scoring och dessutom brukar de även livestreama på BowlingTV/Solidsport. Vrid upp volymen!

Imorgon söndag 1/3 klockan 16.00 spelar man mot BK Glam i deras nya hemmahall i Hallsberg. Den matchen kan följas via Lanetalk Online Scoring om man nu inte bestämmer sig för att följa med dit för att stötta LBK - det finns några platser kvar i bussen såvitt jag vet.

LBK's långresenärer denna helg:
Anders Hermansson
Andreas Karlsson

Tabell Elitserien

Farmarna får en lite kortare resa då man spelar hemma mot Västerås SK-F i Ludvika Bowlinghall idag lördag 29/2 med matchstart klockan 10.00. Matchen kan föjas via Lanetalk alternativt via livestreaming på BowlingTV/Solidsport för de som inte kan vara på plats.

Farmarlaget denna gång:
Claes Pettersson
Peter Igelsjö
Esbjörn Kull
Tommy Suominen
Mattias Hellbergh

Tabell Div 2 Västra Svealand

Båda lagen har precis allt att vinna och ingenting att förlora så det är bara ut och köra och ha roligt! Bowling är kul.