Inför omgång 16

2020-02-21 i Allmänt

Jobbiga matcher som vi ser fram emot!

Har rubrikmakaren fått tuppjuck? Kan man verkligen se fram emot och längta efter jobbiga matcher? Jo det kan man faktiskt. Det är då saker och ting ställs på sin spets och man måste göra sitt yttersta för att kunna vinna sina matcher - det är ju därför vi bowlar. Massor med dyra klot och all övrig bowlingutrustning, många träningstimmar och långa resor - hur många timmar man lägger ner för att få spela några rutors matchspel är helt ofattbart. En ekonomisk kalkyl vill man i det längsta undvika.

Farmarna är först ut med matcher i helgen, imorgon lördag 22/2 möter man först BK Trix i Hällefors klockan 10.00 för att sedan styra kosan mot Hagfors för en holmgång mot BK Bågen-F klockan 16.00. Trix har andraplatsen i grupp B och är urstarka i sin hemmahall (återigen en match som kommer att ta sin tid eftersom den spelas som en fyrbanors-match) och Bågen kommer att göra allt för att stjälpa Dennis och hans vänner i LBK. Exakt såna matcher som man vill spela!

LBK-F ställer upp med följande lag:
Dennis Hellbergh
Peter Igelsjö
Rikard Stam
Tommy Suominen

Matchen i Hällefors kan följas via Bowlit Scoring/Hällefors och matchen i Hagfors kan följas via Bowlit Scoring/WB Bowling. En extra bonus är att matchen i Hagfors livestreamas via WB Bowlings Youtube-kanal.

Tabell Div 2 Västra Svealand

A-laget får återigen en hemmamatch denna helg då man på söndag morgon 23/2 klockan 10.00 möter IS Göta från Helsingborg. I vanlig ordning har LBK revansch att utfordra - dels för förlusten i Helsingborg under hösten . men framförallt vill man nog revanschera sig för förra helgens något slätstrukna insats mot Glam. Vi tror och hoppas på en jämn och spännande match denna gång.

LBK ställer upp med följande lag:
Dennis Hellbergh
Andreas Karlsson

Matchen i Ludvika kan följas via Lanetalk Online Scoring alternativt via livestreaming på BowlingTV/Solidsport (två kameror: bana 1-6 samt bana 7-8)

Tabell Elitserien