Inför omgång 8

2019-11-15 i Allmänt

Hemmamatch mot BK Jösse - kan A-laget överraska igen?

Efter ett uppehåll så är det äntligen dags för seriespel igen!

A-laget får återigen en hemmamatch då man på lördag 16/11 klockan 13.40 möter Arvika-laget BK Jösse. Förra omgångens övertygande seger mot Team Clan BK var en stor överraskning för de allra flesta. De enda som trodde på en vinst var nog egentligen bara LBK-arna - man hade ett bra snack inför matchen och kunde gå ut och spela avslappnat. Man körde ner axlarna och gick ut och hade roligt - helt enkelt bara gjorde det som har varit det vinnande receptet de senaste säsongerna.

Frågan är ju om LBK-arna lycka upprepa detta även denna gång. Jösse har legat i toppen av Elitserien de senaste säsongerna och har självklart även denna säsong siktet inställt på vårens slutspel. Man har säkerligen noterat att LBK inte är en alltför lätt nöt att knäcka i Ludvika Bowlinghall. Clan gjorde misstaget att underskatta LBK - det kommer nog inte Jösse att göra.

Men utmaningar är till för att tas. LBK har så sakteliga börjat växa in i Elitserie-kostymen - vilket inte minst har visat sig på träningarna den senaste tiden. Även om denna match kan betraktas som en av dem som inte ska vinnas - viktigare matcher väntar framöver - så siktar man självklart på att återigen på att försöka välta en av de stora inom svensk bowling. Det ska bli spännande att se om man lyckas med det.

LBK ställer upp med följande lag:
Anders Hermansson
Andreas Karlsson
Dennis Hellbergh

Lördagens matcher i Ludvika Bowlinghall inleds dock med att farmarna spelar en derbymatch mot Kopparbergs BK klockan 11.40
Farmarna har inlett serien med endast en förlust och sex segrar och leder för närvarande serien. Den platsen vill man väldigt gärna behålla - då förstaplatsen innebär en direktuppflyttning till division ett till nästa säsong.
Kopparberg har haft en lite tyngre inledning på säsongen med endast en vinst och fem förluster, man har även en oavgjord match på hemmaplan.

LBK-F ställer upp med följande lag denna gång:
Rikard Stam
Marcus Jonsson
Mattias Hellbergh

Båda matcherna kommer att livestreamas på Solidsport-BowlingTV

De kan även följas via Lanetalk Online-Scoring

Tabell Elitserien