Inför Spelomgång 5

2019-10-18 i Allmänt

Team Alingsås BC kommer på besök

Imorgon lördag 19/10 kl 15:00 kommer en sedan länge efterlängtad match i Ludvika Bowlinghall! Då kommer nämligen Team Alingsås BC på besök. En av spelarna i Alingsås är ju den forne LBK-aren och ätteynglingen Joakim West som blev ditvärvad för fem år sedan och nu äntligen får spela en elitseriematch i sin gamla hemmahall mot sin moderklubb. Vem kunde tro det skulle inträffa?
Nåja, vi får väl se hur det blir med de välkomstapplåderna.
Alingsås började serien med tre raka förluster vilket är rent katastrofalt för ett lag med slutspelsambitioner. Självklart kommer de att göra allt för att nå det målet. Men samtidigt är LBK-arna väldigt sugna på att ta sina första poäng i Elitserien och Alingsås känns ju hittills inte helt oslagbara så med en stark laginsats på hemmaplan kan det ju faktiskt gå vägen. Det kräver dock stor noggrannhet från hemmalaget, bra förstaslag för att att undvika genomskärarna, inga spärrmissar, sätta ihop strikeraderna och vara som bäst i slutrutorna. Samt inte minst läsa banorna så man flyttar spelet i tid. Men framförallt - spela som ett lag, det gäller att vinna sina matcher!
LBK har drabbats av en liten jobspost då Magnus Lindkvist inte kan medverka, men man får ändå ihop ett stark laguppställning där Marcus Jonsson får chansen att debutera i Elitserien:
Marcus Jonsson
Anders Hermansson
Andreas Karlsson

Matchen kommer att livestreamas via Solidsport  och kan även följas via Lanetalk Online Scoring

Tabell Elitserien

Farmarna har dubbla bortamatcher imorgon lördag 19/10. Klockan 10.00 möter man Västerås SK-F i Bellevue och klockan 14.30 möter man King Cobra BK i Lindesberg.
Ambitionen för farmarna är ju att kvalificera sig för division ett till nästa säsong. Receptet är att för det första vinna alla sina hemmamatcher samt att stjäla poäng på bortaplan. Västerås har en förmåga att gneta till sig poäng i Bellevue och King Cobra blev lite "tvångsförflyttade" upp till div II från div III. Båda de lagen återfinns i samma grupp som LBK-F och är bland de lagen man vill ha efter sig när serien är färdigspelad under våren. Så fullt påställ från start och sedan öka - två bortasegrar skulle sitta som en smäck den här gången!

LBK-F har denna gång följande laguppställning:
Mats Eriksson
Claes Pettersson
Mattias Hellbergh
Esbjörn Kull
Peter Igelsjö

Matcherna kan följas via Online Scoring Bellevue samt Lanetalk Online Scoring Lindesberg

Tabell Division 2 Västra Svealand