Första bortasvängen

2019-09-27 i Allmänt

Dubbla bortamatcher i Skåne

Så är det då dags för A-lagets första bortasväng. Man inleder matchandet redan imorgon lördag 28/9 klockan 10.20 med match mot Kulladals BS i Baltiska Hallen i Malmö. Kulladal har precis som LBK inlett säsongen med två raka förluster, man inledde säsongen med en bortaförlust mot Bodens BS i första omgången och förra veckan förlorade man hemma mot BKF Falkenberg. Kulladals resa till Boden finns för övrigt beskriven på Skånes Bowlingförbunds hemsida och är mycket läsvärd! Matchen kan följas via Online Scoring Baltiska Hallen.

Klockan 15.40 möter man sedan IS Göta i Olympia Bowling i Helsingborg. Förra årets slutspelslag Göta har något överraskande inlett serien med tre raka förluster och är precis som Kulladal säkerligen mycket taggade på att ta sina första poäng för säsongen. Men det är även LBK-arna - blir lite spännande att se vad de kan prestera på bortaplan. Matchen i Helsingborg kan följas på QubicaAMF Online Scoring Olympia Bowling.

LBK har åkt ner till Skåne med följande lag:
Tomas Faste
Mikael Smedberg
Mathias Johansson
Daniel Johansson
Anders Hermansson
Andreas Karlsson
Dennis Hellbergh

Tabell Elitserien

Farmarlaget har pga framflyttad match mot BK Loket fått en spelledig helg.

Må bästa lag vinna.