Elitseriepremiär!

2019-09-13 i Allmänt

Inleder mot Team Pergamon BC

Det känns som en evighet, men äntligen så är det dags för seriespel igen. För första gången sedan klubben bildades 1970 så har man lyckats kvalificera sig för spel i Elitserien som inom bowlingvärlden betraktas som världens bästa bowlingliga. Vad passar då bättre än att på hemmaplan möta regerande Svenska Mästarna Team Pergamon BC! För de som är spelintresserade så är oddsen som lägst på att Pergamon ska vinna serien emedan LBK rankas lägst av alla - trots att det är hela fyra nya lag i årets Elitserie. Nåväl, matchen ska spelas och för att ta till en riktig praktfoskel så är bollen rund och allting kan hända - men Pergamon är naturligtvis storfavoriter till att vinna matchen.

Matchen börjar 10.00 i Ludvika Bowlinghall, men det gäller nog att vara där i tid då vi misstänker att det kommer att vara väldigt mycket publik i vår lilla bowlinghall. Bord och stolar kommer att flyttas undan och en mindre ståplatsläktare har snickrats ihop. Ingen entréavgift kommer att tas ut, men frivilliga bidrag är naturligtvis välkomna.

LBK kommer att ställa upp med följande premiärlag:
Anders Hermansson
Andreas Karlsson

Matchvärd: Spendrups

Även Ludvika BK's farmarlag kommer att spela sin första seriematch för säsongen på hemmaplan då man på lördag eftermiddag 14/9 kl 15.30 kommer att möta Örebrolaget BK Solid. Till denna säsong har farmarna hamnat i en  serie med nya lag och nya hallar vilket känns väldigt roligt för vår del. Farmarlagets målsättning  med årets säsong är naturligtvis en topp-placering för att kunna avancera till division I till nästa år. Lördagens match är en viktig värdemätare för var man befinner sig.

LBK-F kommer att ställa upp med följande lag:
Dennis Hellbergh
Claes Pettersson
Rikard Stam
Mattias Hellbergh

Matcherna kommer att kunna följas via Lanetalk Online Scoring

Nytt för denna säsong är möjligheten att även kunna se våra matcher via Solidsport Livestreaming. Det är gratis tills vidare men kräver att att man registrerar sig och skaffar ett konto. Vi kommer att att använda två kameror och därmed dubbla kanaler, en för bana 1-6 samt en för bana 7-8.

Tabeller och matchfakta kommer att läggas upp på BITS 2.0