BK Granen Trophy

2019-08-24 i Allmänt

Första träningsmatchen för säsongen!

Säsongen inleds idag lördag 24:e augusti med en träningsmatch mot BK Granen från Hedemora. Anledningen till detta är att BK Granen under förra året tog fram en pokal att spela om - BK Granen Trophy - som LBK erövrade genom att besegra Granen i deras hemmakula i Vasahallen i Hedemora. Men Vasahallen är fn stängd för renovering så det är av anledningarna till att årets match om pokalen har förlagts i Ludvika Bowlinghall.

Men den främsta anledningen är att LBK-arna gärna vill ha en match i hemmahallen för att kunna göra en bedömning om vilken oljeprofil man ska använda som hemmaprofil i Elitserien. Denna inleds ju som bekant redan om tre veckor med en hemmamatch mot regerande svenska mästarna Team Pergamon BC på lördag 14:e september så nu börjar det brinna lite i knutarna.

Dagens match börjar klockan 16.00 i Ludvika Bowlinghall och man kommer att ställa upp med följande lag:

Ludvika BK:
Tomas Norgren
Johnny Hedéen
Mathias Johansson
Daniel Johansson
Dennis Hellbergh

BK Granen:
Peter Jonsson
Lena Jonsson
Kicki Nordenson
Jan Söderkvist
Eric Bäckström
Jonathan Eriksson
Niklas Avén
Peter Snibb
Jussi Viitamäki

Förutom att matchen som sedvanligt kan följas via Lanetalk Livescoring så kommer den även att livesändas via Solidsport Bowling TV. Websändningen kräver dock en registrering och inloggning. Det är fortfarande lite under utprovning för oss, med lånade kameror, men med ganska stor säkerhet är det denna plattform vi kommer att använda oss utav framöver för Ludvika Bowlinghall då den har stora fördelar jämfört med andra plattformar. Beslut fattas inom kort - dvs efter denna testsändning.

Må bästa lag vinna.