Årets viktigaste matcher!

2019-05-10 i Allmänt

Elitseriekval för A-laget! Farmarna kvalar för att hålla sig kvar i div II

Man ska var försiktig med starka ord, men det är ingen tvekan om att helgens kvalspel för de båda LBK-lagen är de viktigaste matcherna för den här säsongen.

A-laget har för första gången någonsin chansen att kvala sig upp till Elitserien! Redan innan helgens kvalspel uppnådde man årets målsättning med att hamna på den övre halvan av tabellen i Mellanallsvenskan för att vara säkra på att spela minst allsvenskt spel för kommande säsong. Bonusen man fick med sin andra plats i den slutgiltiga tabellen är chansen att ta sig upp till den absoluta eliten. Man kommer in som underdogs och kan spela helt avslappnat, man har inget att förlora och precis allt att vinna.
Kvalspelet inleds på lördag 11:e maj klockan 10.00 med två matcher mot Höganäs BC som huserat i Sydallsvenskan de senaste säsongerna. Vinnaren av den matchen möter på söndag 12:e maj klockan 10.00 vinnaren i matchen Bulltofta BK vs IKW/Köping BK. Alla matcher kommer att spelas i 16-banors-hallen i Kungsbacka och kan följas via Scoring-On-Line.

Matchfakta matcherna Höganäs-Ludvika

LBK åker ner till Kungsbacka med följande spelare:
Mathias Johansson
Magnus Lindkvist
Daniel Johansson
Tommy Suominen
Johnny Hedeén
Mikael Smedberg
Tomas Faste
Tomas Norgren
Fredrik Andersson

F-laget kommer att kvalspela mot BK Fermé från Västerås om en plats i div II för kommande säsong. Fermé spelar även de för att hålla kvar sin plats i div II. I första omgången av denna säsong möttes de båda lagen i Västerås och då slutade matchen oavgjort 10-10. Räkna med att det blir jämna och spännande matcher i Fagersta imorgon då vinnaren spelar kvar i div II kommande säsong och förlorande lag får husera i div III. Matcherna inleds lördag 11/5 kl 10:00 och ca 11.45 och kan följas via Scoring-On-Line