Helt borta i helgen

2019-03-01 i Allmänt

Fyra bortamatcher väntar: F-laget i Rättvik och Malung på lördag och A-laget två matcher i Stockholm på söndag.

Först ut denna helg är farmarna som på lördag 2/3 klockan 10.00 möter BK Rättvik och 14.30 BK Skinnarna i fyrbanors-hallen i Malung. Lyckas man plocka någon poäng på denna bortavända aspirerar man nog på årets Bragdpris, eller ja - man ska spela om poängen också. Med ett 6-9 underläge inför sista serien kan det gå vägen.
LBK-F denna gång:
Ulf Berglund
Mats Eriksson
Stefan Lindström
Peter Igelsjö
Fredrik Andersson (endast med i Rättvik)
L-O Halth

Matchresultat Rättvik - LBK-F

Matchresultat Skinnarna - LBK-F

Scoring online Rättvik

Tabell Div II Norra Svealand

A-laget har två söndagsmatcher att se fram emot. Klockan 11.00 på söndag 3/3 möter man Djurgårdens IF i Bowl4Joy Vårby och klockan 14.40 är det en returmatch mot Stureby BK F1 i Högdalens Bowlingpalatz.
Djurgården riktar nog i första hand in sig på att undvika sistaplatsen i tabellen och kommer att ge allt för att bärga två livsviktiga poäng, fullt ös från start är nog recepetet för att kunna få med sig någon poäng därifrån.
Sturebys farmare åkte på en riktig överhalning av LBK i förra helgens möte i Ludvika, men det kommer med all säkerhet inte att upprepas denna helg. Dels är det en betydligt längre och besvärligare oljeprofil och dels så lyste revanschlystnaden igenom redan då man tackade för matchen förra lördagen. Vi får helt enkelt hoppas på en jämn och spännande match.
LBK ställer upp med följande lag:
Tommy Suominen

Scoring online Vårbyhallen