Inför lördag 16/2

2019-02-15 i Allmänt

A-laget spelar hemma mot Västerås SK, bortamatch för F-laget

På lördag morgon 16/2 klockan 10.00 möter Ludvika BK's A-lag Västerås SK i en för båda lagen mycket viktig match. LBK spelar för att befästa en placering på den övre halvan av serien - vid vinst är man återigen på en topptre-placering vilket innebär kval till Elitserien, och för VSK är matchen minst lika viktig för att om möjligt försöka undvika sista platsen i gruppen då den betyder direkt nerflyttning till division I till nästa säsong.
LBK's träningar under serieppehållet har bjudit på väldigt höga slagningar med Tomas Norgren 2010 på åtta serier som ett toppresultat - det har inte hänt tidigare att någon passerat 2000-gränsen ens på träning. Om alla i laget får ihop det på lördag kan det bli en totalslagning långt utöver det vanliga - och västeråsarna lär inte vara sena att hänga på. Missa inte detta!

LBK ställer upp med följande lag:
Daniel Johansson
Tommy Suominen
Tomas Norgren
Mikael Smedberg
Tomas Faste
Tommy Gustavsson
Mathias Johansson

Matchen i Ludvika Bowlinghall kan följas via Lanetalk Online Scoring

Matchresultat LBK - VSK

Tabell Mellanallsvenskan

Farmarna spelar en "derbymatch" mot BK Skinnsberg i Lurbohallen i Skinnskatteberg klockan 11.40 på lördag förmiddag. Återigen en superviktig match för båda lagen - farmarna för att närma sig topptrion och Skinnsberg för att undvika sistaplatsen.

LBK-F denna gång:
Ulf Berglund