Inför lördag 19/1

2019-01-18 i Allmänt

A-laget spelar dubbla bortamatcher, farmarna spelar hemma

A-laget inleder vårsäsongen i Mellanallsvenskan med ett minisammandrag i Vilbergen Bowling i Norrköping.

På lördag eftermiddag klockan 14.20 möter man Vimmerby BK. VBK har inlett säsongen med sex segrar och fem förluster och innehar fjärde platsen i tabellen för grupp A och har nog siktet högre än så i tabellen. Man har dock drabbats av en spelarförlust då en av deras främsta spelare har bytt klubb i december och numera spelar för Team Alingsås BC i Elitserien. Hur pass mycket den förlusten påverkar laget är svårt att säga - det lär visa sig på lördag.

Etter värre lär det bli i efterföljande match klockan 16.20 då man möter topplaget i Grupp A tillika hemmalaget BK Örnen. Örnen leder serien på 16 poäng (åtta segrar och enbart tre förluster) och får nog räknas som favoriter i denna match. Men man vet aldrig, LBK har haft förmågan att lyfta sig och överraska både motspelare och sig själv gång på gång denna säsong. Men det gäller nog att vara med från början och inte släppa taget om det ska kunna bli någon poäng i denna match.

LBK ställer upp med följande lag:
Fredrik Andersson
Magnus Lindkvist
Daniel Johansson
Mathias Johansson
Tomas Norgren
Mikael Smedberg
Tomas Faste
Johnny Hedeén

Scoring Online Vilbergen Bowling

Matchresultat Vimmerby - Ludvika

Matchresultat Örnen - Ludvika

Tabell Mellanallsvenskan

Efter förra helgens onödiga bortaförlust mot trissarna har farmarna hamnat i akut poängnöd för att inte tappa ytterligare mark i tabellen, just nu innehar man en förhatlig fjärdeplats i tabellen vilket innebär att man måste spela ett osäkert kval för att hålla sig kvar i division två. Fortfarande har man dock chansen att avancera i tabellen men det innebär ju också att det är extremt viktigt att börja vinna de jämna matcherna - både på borta- och särskilt på hemmaplan.

På lördag eftermiddag klockan 14.00 spelar man hemma mot Edsbyns BK i Ludvika Bowlinghall. Matchen är som sagt viktig, det gäller att inte spara på krutet och gå för fullt redan från start och sedan öka.

LBK-F ställer upp med följande lag:
Peter Igelsjö
Stefan Lindström