Inför helgen

2019-01-11 i Allmänt

A-laget är spellediga, farmarna inleder vårsäsongen med två bortamatcher

Ja äntligen så kör seriespelet igång igen. Visserligen gäller detta enbart för farmarlagsspelarna  (A-laget spelar först nästa helg) så det blev nästan lite huggsexa om platserna denna gång... det var många som var spelsugna oavsett om det var A- eller farmarlaget.

Nåväl, klockan 10.00 på lördag morgon möter man bottenlaget BK Triss-F i Fagersta Bowlinghall och klockan 14.00 möter man topplaget BK Norden i Sala Bowlinghall.

Men att tro att man bara kan åka till Fagersta och plocka poäng vore en grov underskattning, Trissarna är starka på hemmaplan och det gäller att gå fullt från start och sedan öka om man ska kunna plocka med sig någon poäng därifrån. BK Norden är med och slåss om en topplacering i sin grupp och har mycket fina slagningar i sin hemmahall så det vore nog en smärre sensation om de skulle släppa ifrån sig någon poäng.

LBK-F kommer att ställa upp med följande lag:
Per-Anders Jansson
Magnus Pettersson
Jörgen Pellers
B-Å Granqvist
Esbjörn Kull
Tomas Norgren (blir inte med mot Triss men mot Norden i Sala)

Scoring Online Fagersta, machen börjar 10.00

Scoring Online Sala, matchen börjar 14.00