3-manna SM

2018-12-15 i Allmänt

Spelas i Norrköping 15-16/12

Denna helg spelas 3-manna SM på Haga Bowling i Norrköping. Dalarna representeras av två lag i Herrfinalen, dels Ludvika BK som vann DM - men även tvåan BK Rigel får spela SM-finalen. I Damfinalen som spelas samtidigt representeras Dalarna av BK Granen-

I finalsteg 1 som avgörs idag 15/12 så spelar alla 64 deltagande herrlag 12 serier bakers . De 12 bästa lagen efter dagens kvalspel går vidare till finalsteg 2 som avgörs imorgon söndag 16/12

Finalsteg 2 innebär matchspel för de 12 deltagande lagen där alla möter alla över två serier. Man får 10 poäng för vunnen serie + 10 poäng för högsta sammanlagda resultat över 2 serier. Är kägelpoängen lika över 2 serier delas poängen.

De tre bäst placerade lagen efter matchspelet kommer att få göra upp om SM-titeln i Sundsvall den 31 Januari i samband med SM-veckan. Finalen kommer att direktsändas i Svensk Television.

Ludvika BK kommer att ställa upp med följande lag (man får ha med fyra namn varav en är reserv):
Tommy Suominen

LBK har i sin kvalstart idag kl 15.30 fått halvskapligt motstånd i form av tre lag från Team Pergamon, tre lag från Team Clan samt två lag från Team Alingsås. En vild gissning är ju att vinner man den starten blir det nog förmodligen spel även imorgon söndag...

Hela finalspelet med starttider, deltagare och resultat kan följas denna länk.

Scoring Online finns det också.

Vi håller tummarna för att LBK dels tar sig vidare till morgondagens finalsteg 2 - men även att de lyckas ta sig hela vägen till Sundsvall. (Av rent personliga skäl håller jag ju även ena tummen för Team Alingsås BC  1...)