Inför helgens matcher

2018-11-23 i Allmänt

Svår bortasväng för A-laget. Hemmamatch för farmarna.

A-laget får nog säsongen svåraste bortavända imorgon lördag 24/11. Klockan 12.00 möter man serietvåan och ruggigt hemmastarka BK Nobel i JPM Bowling i Karlskoga och klockan 16.00 möter man förra säsongens elitserielag tillika serieledarna BK Glam på Strike & Co i Örebro. Det vore nog lätt förmätet att tro att LBK ska kunna rubba något av de två lagen, allt över noll poäng får nog räknas som en framgång om man ska se realistiskt på saken. Men, bowling är bowling - och allt kan hända.

LBK åker med följande trupp:
Tommy Suominen

Matchresultat Nobel - LBK

Matchen i Karlskoga sänds på web-TV på följande länk:

Matchresultat Glam - LBK

Tabell Mellanallsvenskan

Kan för övrigt nämna att BK Glam ibland har websändningar via deras facebook-sida. Jag lägger ut länken här om det blir så även denna gång.

Farmarna spelar hemma i Ludvika Bowlinghall mot Sandvikens AIK-F1 på lördag eftermiddag klockan 14.00. SAIK's A-lag spelar i samma allsvenska serie som LBK's A-lag så matchen imorgon handlar inte bara om två poäng utan även på sätt och vis om vilken av klubbarna som har bredast spelartrupp. Mitt grundtips är att det kommer att bli en jämn och spännande match.

LBK's farmarlag denna gång:
Per-Anders Jansson
L-O Halth