Inför helgen 29-30/9

2018-09-28 i Allmänt

Minisammandrag i Norrköping på söndag för A-laget, F-laget spelar hemma på lördag eftermiddag

Helgens matcher för Ludvika BK inleds med Farmarlagets hemmamatch mot Sandvikens IF på lördag eftermiddag. SIF har inlett serien med två hemmamatcher, man vann den första mot Triss F med det ovanliga resultatet 10-8 men förlorade senaste helgen en jämn match mot Strands BK med 9-11 efter att ha haft ledningen med 8-7 inför sista serien.
LBK F har haft en lite småtung inledning på serien med endast en inspelad poäng på tre matcher, å andra sidan lyckades man ta den poängen på bortaplan vilket trots allt får ses som ett plus i kanten. Förra helgens hemmamatch mot seriefavoriten Rättvik slutade iofs med en lite snöplig förlust med 9-11 men var ändå ett fall framåt då man med lite bättre skärpa lika gärna kunde ha tagit både en och två poäng.
Nåja, det är inte helt lätt att sia om utgången av denna match men redaktören sticker ut näsan och tror på att LBK F med hjälp av hemmaplan ändå lyckas bärga säsongens första seger. Men om det ska vara möjligt gäller det gäller nog att vara på tårna från första till sista rutan. Flest täckta rutor vinner.
Matchen börjar klockan 14.00 och LBK F ställer upp med följande lag:
Per-Anders "Pajen" Jansson
Peter Igelsjö
Rikard Stam
Ulf Berglund
Hans Gerlström
B-Å "Kõtten" Garnqvist
Magnus Lindkvist (res)

Ludvika Bowlinghall Lanetalk Scoring

Matchresultat LBK F - SIF

Tabell Div II Norra Svealand

A-laget får ingen sovmorgon på söndag kan man väl säga, redan klockan 05.15 rullar bussen iväg mot Haga Bowling i Norrköping för ett minisammandrag i Mellanallsvenskan. Klockan 10.00 möter man hemmalaget BK Kaskad F1 och 12.00 är det BK Brio som står för motståndet.
Kaskad F1 inledde serien med att på hemmaplan spela oavgjort 10-10 mot starka AIK, i förra helgens bortamatcher körde man över nykomlingarna BK Taifun med 6-14 och fick storstryk mot förra säsongen elitserielag BK Tegnér med 17-3. Kaskad är dock en elitserieförening och har dessutom en väldigt bred trupp så det kan nog bli en tuff uppgift för LBK att lyckas sno någon poäng av dem misstänker jag, lite beroende på vilka spelare Kaskad har tillgängliga.
BK Brio från Nyköping inledde serien precis som Kaskad med att på hemmaplan spela oavgjort 10-10 mot AIK. Men i förra helgens returmöte på Bowl-O-Rama blev det torsk med hela 15-5, man förlorade även bortamatchen mot Matteus-Pojkarna BK med 11-9 (MP hade ledningen med 10-5 inför sista serien). Jag tror att det kommer att bli en jämn match mellan Brio och LBK men vill inte sia om utgången.
LBK ställer upp med följande lag:
Tommy Suominen

Haga Bowling Scoring