Inför helgens matcher

2018-09-20 i Allmänt

Svåra matcher för båda lagen i helgen

För A-laget väntar två svåra bortamatcher på lördag 22/9

Klockan 10.00 möter man seriefavoriten Sundbybergs IK i Sundbybergs Bowlinghall. Sumpan stöp på målsnöret i Elitseriekvalet i våras och siktar nog på att lyckas bättre denna säsong. Man är starka i hemmahallen och det lär vara få lag som lyckas snuva dem på någon poäng i deras hemmaborg. Frågan är ju om LBK ska lyckas med det? LBK inledde ju seriespelet på bästa sätt och kan man hålla i det spelet man visade upp i de tre första serierna och Sumpan har en lite sämre dag så finns onekligen chansen.

Efter Sumpan-matchen styr Ronny bussen vidare mot Västerås och match mot Västerås SK i Bellevue klockan 15.00. VSK hade en tung säsong senast och åkte faktiskt ur allsvenskan i återkvalet men klarade sig ändå kvar i allsvenskan på ett frikort. Det lär bli en jämn och spännande match, dagsformen avgör nog vart poängen hamnar.

LBK åker med följande lag:
Tommy Suominen

Sundbyberg Scoring Online
Sundbyberg Matchresultat

Västerås Scoring Online
Västerås Matchresultat

Tabell Mellanallsvenskan

Farmarna får även de tuffast möjliga motstånd när man på hemmaplan i Ludvika Bowlinghall kommer att möta seriefavoriten BK Rättvik. Rättvik åkte något överraskande ur div 1 i våras och siktar nog på en snabb comeback i ettan. Om LBK-F ska få med sig någon poäng från den här matchen gäller det nog att gå ut hårt och sedan öka. Vi får se om den taktiken kan fungera på lördag morgon.

Matchen börjar för övrigt kl 10.00 på lördag 22/9 och LBK ställer denna gång upp med följande farmarlag:
Peter Igelsjö
Rikard Stam