Inför helgens matcher

2018-01-19 i Allmänt

Hemmamatcher för både A- och F-laget

Imorgon lördag 20/1 klockan 11.40 möter A-laget BK Nobel från Karlskoga.
LBK-arna fick en riktig överkörning av dem i Allsvenskans premiäromgång i höstas och ser nog fram emot den här matchen av flera skäl, dels är man tämligen revansch-sugna och dels är Nobel ett av de lagen man förmodligen skulle behöva ha bakom sig i sin grupp när serien är färdigspelad. Men det kan nog bli väl så marigt, i förra helgens mini-sammandrag i Karlskoga slog Nobel till med hela 7213 och 7314 i sina båda matcher... milt sagt ganska imponerande. Frågan är ju lite om vi ska få se säsongens första 7000-slagning i hallen eller inte, och i så fall av vilket av lagen? Vi får hoppas på en jämn och spännande match!
LBK ställer upp med följande lag:
Magnus Lindkvist
Mathias Johansson
Andreas Ryman
Johnny Hedeén
Mikael Smedberg
Fredrik Andersson
Tomas Faste
Claes Pettersson

Tabell Mellanallsvenskan

Matchprotokoll Ludvika BK - BK Nobel (vi lägger in resultaten efter varje spelad serie)

Lanetalk Online Scoring Ludvika Bowlinghall

Farmarna har även de en mycket viktig match då de klockan 14.00 möter BK Triss F från Fagersta. LBK-F är just nu i serieledning på 16 poäng, Trissarna på fjärde platsen har 12 poäng - jämnt så det förslår mao. En vinst för farmarna skulle vara guld värt för att kunna få lite mer marginal neråt till de förhatliga 4-5 platserna som innebär att man måste kvala sig kvar i div II (sista platsen innebär direkt nerflyttning till div III). Det förutspås en jämn och spännande match i publikens smak som alltid!
Farmarlaget denna gång:
Peter Igelsjö