Inför söndagens kvalmatch

2017-05-13 i Allmänt

Avgörande kvalspel för farmarna, möter BK Mas om en plats i div II

Förra helgens kvalspel gick ju i dur för LBK's båda lag i seriespel, A-laget kvalificerade sig något överraskande för allsvenskt spel till kommande säsong och farmarlaget avfärdade första kvalomgång utan några större bekymmer.

Det kommer dock definitivt inte att bli lika lätt för farmarna i morgondagens avgörande kvalmatch mot BK Mas från Borlänge. BK Mas hamnade på fjärde plats i sin grupp i div II Norra Svealand med 24 inspelade poäng (12 vinster och 10 förluster), endast några få poäng från att kvala sig uppåt. De är självklart favoriter att vinna denna match och behålla sin plats i div II.

Men för att använda en välanvänd klyscha: kval är kval och allting kan hända. LBK's farmare är självklart inte chanslösa, man har allting att vinna och tunhukarna har allting att förlora. Annan hall med andra förutsättningar än hemmahallen, spökande nerver och spända armar och gummiben - listan är lång. Vad som är viktigt för LBK-arna är att göra en bra start på matchen för att få motståndarna i gungning, att sätta myror i skallen på dem för att utjämna oddsen litegrann. Det ska bli väldigt spännande att se hur detta slutar.

LBK F ställer upp med följande lag:
Ulrika Jansson
Bernt-Åke Granqvist
Bo Jansson
Esbjörn Kull
Ulf Berglund
Lars-Olov Halth

Matcherna spelas i Rättviks Bowlinghall på söndag 14/5 med start 10.00 och kan följas via Lanetalk Online scoring. På förbundets hemsida kan man hitta matchfakta.