Seriespelet är igång

2016-09-16 i Allmänt

Usel inledning för A-laget och farmarna har startat med tre raka vinster

Trots en sen öppning av bowlinghallen så har UK med stor möda lyckats få ihop två lag till de två inledande serieomgångarna.

Först ut var Farmarlaget som denna säsong återfinns i Div III Norra Svealand efter den tråkiga degraderingen från Div II förra säsongen. Man har rivstartat säsongen med tre raka vinster på ett tämligen övertygande sätt.
I första omgången spelade man hemma mot BK Rättvik F1 och vann med 15-5 (5917-5484). Riktigt bra spel av Magnus Lindkvist 878 och Fredrik "Keken" Andersson 874
I omgång 2 väntade två bortamatcher i Falun där först BK Milan besegrades med 7-13 (5362-5636) där helt otippat skribenten toppade med 808 strax före Tommy Gustavsson 787. Därefter besegrades BK Lugnet med 6-14 (5121-5638) med Peter Igelsjö 783 och Tommy Gustavsson 762 som härförare.

A-laget hade förra lördagen en riktigt tung inledning på säsongen med en svidande förlust på hemmaplan mot AIK F1 med hela 5-15 (5912-6137). Visserligen får man nog räkna AIK's farmarlag som en av favoriterna till att vinna serien, men LBK's resultat var i klenaste laget får man nog torrt konstatera.

Till kommande helg - alltså imorgon lördag 16/9 - har A-laget två jobbiga bortamatcher i Maserhallen i Borlänge: klockan 10.00 möter man Domnarvets BS och klockan 11.40 är det Rigel BK som står för motståndet.
LBK ställer upp med följande lag:
Olli Leino
Tommy Gustavsson
Claes Pettersson
Mikael Smedberg
Bernt-Åke Grankvist
Stefan Lindström

Farmarlaget spelar hemma mot BK WeGe F (alltså deras damlag), matchen börjar 10.00 på lördag morgon och LBK F ställer upp med följande lag:
Hans Gerlström
Lars-Olov Halth
Esbjörn Kull
Magnus Pettersson
Jörgen Pellers
Ulf Berglund
Mats Eriksson

Vi får hoppas på många sköna poäng i helgen och att fler hittar ner till träningar och matcher de närmaste veckorna. Seriespelet är igång!