Årsmötet 2016

2016-05-17 i Allmänt

Omval präglade årsmötet, men liten höjning av avgifterna.

Årets årsmöte genomfördes på måndagskvällen på Sågverksudden i Sunnansjö. Mötet präglades av omval på alla positioner vilket nog får ses som ett bra betyg trots allt. Matta fortsätter som ordförande ytterligare ett år men därefter får det vara nog säger han, tänker flytta till Särna. Hans har ett år kvar som kassör och undertecknad omvaldes som sekreterare på ytterligare två år. Ryman och Bosse valdes om på ett år i styrelsen. Magnus Lindkvist är fortsatt UK med Mathias som side-kick. Olle the Coach letar vidare i garderoben efter den ultimata coachskjortan. Protokollen finns att hitta under Arkiv -> Dokument
Vi gjorde ett kraftigt underskott under verksamhetsåret 2015-16 på i runda slängar 42 kSEK, förklaringarna kan delvis sammanfattas så här:
Ökade matchkostnader i Ludvika från 2016-01-01: 2000:-
Ökade träningskostnader   - " -, jan-feb-mar : 6375:-
A-lagets Gotlandresa (båt-hotell-hyrbilar 11356:-
Förra årets kval hamnade i årets resultat: 8770:-
Årets kvalspel kostade klubben 14270:- dvs i runda slängar 500:- per licensierad spelare, och vad vann vi på det? Snacka om att bränna stålar inför tomma bortaläktare.

Utifrån detta så bestämde mötet att höja avgifterna något, spelavgiften höjs från 500 till 700:- per år och dessutom höjs matchavgiften från 20 till 25:- per spelad serie. Detta ger ett tillskott på i runda slängar 12500:- per år.
Vi kunde av kända skäl inte ta ett ett beslut om vad träningarna ska kosta framöver, det får vi ta längre fram när hallsituationen har klarnat.