2009-10-16 Hemmamatcher i helgen

Nu är det dags att börja vinna.

Nej, inledningen av seriespelet har inte varit lätt för Ludvika BK´s representationslag. Men egentligen är väl enda riktiga plumpen i protokollet den något tråkiga hemmaförlusten mot Stureby för några få veckor sedan. Förlusterna på bortaplan har inte varit oväntade.

Lördagens hemmamatch mot Örta IF känns trots allt lite som en måstematch, även vi inte spelar i samma serie detta år - men det är på tiden att börja plocka poäng och varför inte på hemmaplan? Sandvikenlaget har börjat säsongen lite sådär med två förluster, en oavgjord samt två vinster och ligger just nu på fjärdeplatsen enbart en poäng efter Djurgården. Örta har naturligtvis ambitionen att hamna på den övre halvan av serien, i deras ritningar ingår nog att plocka två poäng i Ludvika. Så varför inte överraska dem genom att ta en efterlängtad hemmaseger? Full fart från början och sedan öka är ett hett tips för att lyckas med detta.
LBK ställer upp med följande lag denna gång: Hans Gerlström, Mats Eriksson, Joen Persson, Tomas Karlsson, Joakim West, Magnus Lindkvist, Thomas Nordenson, Olli Leino samt Rikard Stam.
Matchen börjar 15.00, samling 14.00 för dessa herrar.

Fast egentligen tycker jag att de borde vara i hallen redan 12.40 för att heja på farmarlaget som spelar mot Falu BK´s farmarlag. Något annan än en hemmaseger i denna match får betraktas som en rejäl missräkning.
LBK´s farmarlag denna gång: Gunnar Hellström, Bo Jansson, Peter Igelsjö, Jonas Persson, Per-Anders Jansson, Ulrika Jansson, Magnus Pettersson, Tommy West samt Jörgen Pellers.
Samling 12.00 för dessa.

På söndag klockan 13.20 spelar 4-manna reservlaget hemma mot Västanfors BK-B. 4-mannalag är en rolig spelform, så kom gärna ner i hallen och heja!
LBK´s lag: Ulrika Jansson, Jörgen Pellers, Esbjörn Kull samt Bernt-Åke Granqvist.
Samling 12:45