2009-10-02 Svåra bortamatcher för A-laget

Karlstad - Örebro

A-laget får en riktigt tuff bortasväng på lördag. Klockan 10.00 möter man Wåxnäs BC i Nöjesfabriken i Karlstad och 15.00 är det Glam i Strike & Co i Örebro som står för värdskapet.

Wåxnäs är en gammal bekantskap sedan tidigare år (de hoppas på att Forsman dyker upp med sitt dragspel igen!) och matcherna har varit oerhört jämna. Denna gång spelar de utan sina duktiga norrmän (de kommer inte att vara med förrän under vårens seriespel), men de är även utan norrbaggarna ett mycket kompetent lag. Att ta med sig en poäng hem till Ludvika får nog ses som en rejäl bonus.
Glam är ett lag som är på rejäl uppgång och har inlett serien på ett bra och tämligen övertygande sätt, plumpen i protokollet är överkörningen de fick av Brio i Nyköping den senaste omgången - 17-3 sved nog ganska rejält. Till denna säsong har man tydligen bytt profil i Strike & Co - och förmodligen inte till den lättare varianten. Man har gått från 7000-slagningar till knappt 6000. Frågan är ju vem som gynnas bäst av detta, men säkerligen hemmalaget som trots allt har kunnat spela in sig på denna. Det ska bli intressant att se var resultatnivån hamnar denna gång.
Ludvikas A-lag är något åderlåtet denna helg pga jobb, det är nu upp till följande trupp om det ska bli några poäng: Magnus Lindkvist, Joakim West, Hans Gerlström, Tomas Karlsson, Mats Eriksson, Mathias Johansson, Olli Leino, Peter Igelsjö samt Dennis Hellbergh.

Farmarna får nog troligtvis en något lättare match, man möter falulaget BK 300 i Ludvika Bowlinghall på lördag klockan 11.00. Annat än en övertygande hemmaseger får nog faktiskt betraktas som en kraftig missräkning.
F-laget denna gång: Jozsef Dobos, Joen Persson, Kenneth Ågren, Jonas Persson, Per-Anders Jansson, Claes Pettersson, Magnus Pettersson, Tommy West samt Gunnar Hellström.

Fyr-manna reservlaget får en riktig långsöndag. Klockan 9.40 möter man Uppsala BC 90 B och 12.30 möter man BK Ene B i Bålstas 4-banors hall.
De tappra själar som offrar sig på denna resa är Ulrika Jansson, Jörgen Pellers, Dennis Hellbergh samt Joakim West.