2009-09-17 Inför helgens matcher 19-20/9

Föryngring av A-laget

Nä, det här håller inte. Det skrivs alldeles för lite på hemsidan, av den anledningen har jag beslutat mig för att återgå till ett mer regelbundet skrivande om större och mindre händelser under säsongen. Jag kommer alltså inte att enbart nöja mig med att skriva korta referat från A-lagets matcher som jag ombads göra under våren. En hemsida lever enbart på förändring. Men jag vill gärna även ha er input vad ni vill att jag ska skriva om... så kontakta mig gärna med era synpunkter.

Apropå förändring, så kommer A-laget att vara betydligt föryngrat i lördagens hemmamatch mot Stureby BK. Vårt UK har beslutat sig för att låta klubbens två yngsta spelare Joakim West 14 år och Dennis Hellbergh 17 år få visa upp sig i lite större sammanhang, båda två går dessutom rakt in i startåttan! Intressant och något överraskande beslut för många i klubben, men jag tycker personligen att det är helt rätt - de måste få chansen att spela in sig i laget. Båda de här snurrpellarna har kapacitet för mycket höga slagningar, och det är vad som behövs på den här serienivån. Vi får nog faktiskt hålla ner förväntningarna på ynglingarna till en början, jag tror att den stora nyttan kommer längre fram i säsongen när de har blivit lite mer varma i kläderna.
Hur går det i matchen då tro? Tja, Sturpen är en av mina personliga favoriter till att ta sig upp i Elitserien (man snubblade på mållinjen i en avgörande match i våras) och att lyckas lugga dem på en poäng - även på hemmaplan - får nog trots allt betraktas som en framgång. LBK siktar naturligtvis på att vinna, och chansen finns men det krävs noggrann koncentration från första till sista rutan.
Övriga spelare i LBK: Magnus Lindkvist, Anders Hermansson, Hans Gerlström, Olli Leino, Tomas Karlsson, Thomas Nordensson samt Joen Persson. Matchen börjar 11.00, samling 10.00.

Farmarlaget har en dubbel bortamatch i Maserhallen på söndag, klockan 11.00 möter man Domnarvets BK och 12.40 möter man BK Mas-F. Intressanta matcher! DBK återfinns numera i trean och har naturligtvis ambitionen att omedelbart spela upp sig i tvåan igen. Man började säsongen med tre raka vinster men överraskande nog åkte man på storstryk av BK Mas farmarlag förra helgen, det var nog inte enligt ritningarna. Mas-F i sin tur har börjat säsongen med fyra raka vinster.
LBK ställer upp med ett starkt farmarlag igen, målsättningen är givetvis att ta fyra poäng mot tunhukarna - men det kräver i vanlig ordning fullt ös från första rutan för att sedan öka.
F-laget denna gång: Mats Eriksson, Peter Igelsjö, Kenneth Ågren, Jonas Persson, Per-Anders Jansson, Mathias Johansson, Rikard Stam, Tommy West samt Magnus Pettersson. Samling 09.30 för dessa herrar.