2009-03-27 Inför sista serieomgången

A-laget avslutar hemma mot BwK Ankaret, F-laget har två tuffa bortamatcher

A-laget har chansen att på egen hand se till att man hamnar på rätt sida om det förhatliga strecket i tabellen. Men då krävs det att man besegrar Norrtälje-laget BwK Ankaret i lördagens sena hemmamatch (matchen börjar 15.30). Med "rätt" resultat i andra matcher kan man ändå vara klar för den övre halvan även om man tappar poäng, men jag tänker inte alls ge mig någon djuplodande analys av detta. Bara se till att vinna matchen så blir det bra.

F-laget har två tidiga matcher i Bellevuestadions Bowling i Västerås, klockan 09.00 möter man Västerås SK´s farmarlag och 10.40 möter man SS Bowlaren. Även om F-laget skulle vinna båda matcherna så räcker det nog förmodligen inte för att hamna på rätt sida strecket. Både Avesta och Frisk har två lätta hemmamatcher kvar och jag har svårt att tro att de kommer att förlora dessa. F-laget har dock äran att spela för och siktar naturligtvis på att försöka vinna båda sina matcher, även om det kommer att bli svårt.

Reservlaget avslutar säsongen med en hemmamatch mot BK Siljan på söndag 12.40. Kan vi hoppas och tro på ytterligare en vinst av seriesegrarna?