2009-03-20 Bara vinst som gäller

Ödesmatcher för A- och F-lag

A-laget har satt sig i den prekära situationen att man inte längre har möjlighet att själva kvalificera sig för den övre halvan av serien. En något oväntat och fullständigt onödigt läge kan man tycka - poängtappen på hemmaplan tidigare under säsongen kan i värsta fall bli ödesdigra. Nåväl, vi ska inte måla f-n på väggen ännu. Men något ytterligare poängtapp får det inte bli i de två återstående matcherna - bägge på hemmaplan dessutom.
På lördag klockan 11.00 möter man Gefle BwK som man tidigare under säsongen förlorade mot i Gävles bowlinghall. GBwK har fortfarande en mikroskopisk möjlighet att hamna på den övre halvan och kommer säkerligen att göra vad de kan för att ta den chansen. Full fart från början och bara öka är vad som gäller!

F-laget har precis som A-laget inte heller allt i egna händer - man måste till att börja med besegra BK Frisk som är ett av de lag man vill ha bakom sig i serien. Matchen är flyttad till söndag klockan 9.20 (BK Frisk fick inte ihop fullt lag till lördag - av rent sportsliga skäl gick vi självklart med på att flytta matchen). Vinn, vinn, vinn är parollen.

4-mannalaget har redan säkrat seriesegern (vad det nu egentligen har för betydelse i en reservlagsserie...) men man vill ändå vinna de återstående matcherna. På söndag 11.00 spelar man mot BK Rättvik - frågan är ju om man kan vinna med mera än vad man gjorde förra helgen? (skriver han som förlorade den enda matchen i 19-1 vinsten och som tack för detta bjöds på gratis kaffe efter matchen... jaja vilket tjat det blev av det då).