2009-01-22 I helgen blir det åka av!

Nu blickar vi framåt

Allt det som har åstadkommits tidigare under säsongen glömmer vi och koncentrerar oss bara på kommande helgs matcher.
Seriefinal i Hudiksvall, helt underbart! Det är knappt man kan bärga sig tills bussen rullar iväg vid 05.30 på lördag morgon - det är sådana här resor som är kryddan i den ibland något enahanda (vi har ju ingen Osku i laget...) bowlingtillvaron.
Klockan 10.20 möter vi LBK Hudik och det ska bli oerhört intressant, Hudik hade över 7000 i senaste omgången och frågan är ju om de kan göra om det. Någon slutsegrare vill jag inte tippa, men hoppas på en jämn och spännande match med förmodat höga slagningar i parti och minut.
Klockan 15.20 möter vi seriefyran Gefle BwK som formligen skriker efter poäng för att hamna på den övre halvan och framförallt ta playoff-platsen från lokalantagonisten Gävle KK. Här gäller det att vara på tå från första till sista rutan för att få med sig några poäng hem till Ludvika - och få något att fira i bussen hem förstås...
A-laget denna gång: Mathias Johansson, Hans Gerlström, Mats Eriksson, Anders Hermansson, Tommy West, Magnus Lindkvist, Thomas Nordenson, Olli Leino samt Peter Igelsjö

Samling 05.30 (OBS! Ny tid!)

Även farmarna har en oerhört viktig match på lördag, klockan 14.20 möter man Plussarnas farmarlag i Ludvika Bowlinghall. En vinst är mer eller mindre nödvändig för att hålla sig kvar på den över andra halvan i tabellen.
F-laget: Rikard Stam, Per-Anders Jansson, Bo Jansson, Gunnar Hellström, Joakim West, Esbjörn Kull, Magnus Pettersson, Jörgen Pellers samt Bernt-Åke Granqvist
Samling klockan 13.20

4-manna reservlaget åker till Hedemora på söndag för två matcher, Hedemora BC klockan 11.00 och Team Vasa BC 12.40
R-laget: Joakim West, Jörgen Pellers, Gunnar Hellström samt Esbjörn Kull