2008-09-15 Godkänd helg av Ludvika BK

A-laget kammade hem 3 poäng medans farmarna klarade av 2 poäng på sin bortavända

A-laget var mycket nära att klara av en fullpoängare denna helg. Första matchen mot Granen slutade lite snöpligt 10-10.

Ludvika hade kontroll under hela matchen ända fram till sista serien. Då trampade Granarna på gasen och gjorde sin bästa serier för dagen medan LBK gör sin sämsta. Ledning med 9-6 inför sista skall förvaltas bättre men dock inte denna gång.
Bra spel av Magnus L 843, Thomas N 826, Rikard S 811 och Mats E 802.

I Gävle bjöds det på mycket kamp och slit. Gävles laminatbanor var inte de lättaste att bemästra för något av lagen. LBK tog en komfortabel ledning i halvtid med 7-3 men då vaknade Gävle KK till liv. De spelade mycket bättre bowling var nära att ta hem serien med 5-0 och 4-1 men Ludvika ville annat. 3-2 fick räcka efter en bordsvinst med ynka 1 poäng i Ludvikas favör. Ludvika gled sen ifrån i sista serien och kunde till slut vinna med 13-7.
Detta var en mycket bra laginsats i en match där det inte bjöds på något finlir alls.
Bra spel av: Rikard S 766, Tommy G 763, Olli L 762.

Farmarna gjorde processen kort mot BK Ferme. De var klart det bättre laget och det blev aldrig någon riktigt spänning i matchen. Farmarna var 500 poäng bättre än hemmalaget vid matchens slut och siffrorna skrevs till 16-4 till LBK F.
Bra spel av: Peter I 776, Per-Anders J 750, Linda J 734

Ombytta roller till nästa match där motståndet var BK Frisk. Farmarna spelade dock bättre än i första matchen men Frisk var mycket bättre än Ferme. Här var det också avgjort efter tre
serier till Frisks fördel.
Bra spel av: Peter I 787, Per-Anders J 748, Jörgen P 738