2007-03-01 Inför 3/3, tuffa matcher väntar

Bortamatcher för A-laget, hemmamatch för F-laget

Nu börjar det brännas för Ludvika BK's representationslag. Förra helgens onödiga förlust mot BK Triss sved ända in i själen. Lördagens bortamatcher mot BK Norden i Sala klockan 10.00 och BK Granen i Hedemora klockan 14.00 har plötsligt blivit hyperviktiga för alla tre lagen. LBK behöver ta en poäng på de återstående fyra matcherna för att vara helt klara för allsvenskt kvalspel - och det ska man väl kunna fixa, men man siktar även på att bli bästa 1:a i division 1 för att förhoppningsvis få ett något lättare motstånd i kvalet. Helgens förlust innebar att LBK halkade ner från första till andraplatsen, en poäng efter Åkeshovs BK - så det gäller för LBK att försöka ta full pott i de återstående matcherna och hoppas på att Hovet tappar någon poäng.
Men för Norden och Granen är varje poäng hysteriskt viktig i jakten på en kvalplats uppåt, tre lag (Triss är med i jakten) slåss om två platser. Om LBK ska få med sig någon poäng på denna resa så gäller det därför att vara på hugget från första till sista rutan - om ens det räcker.

Efter en del omstuvningar av UK ställer LBK upp med följande lag denna gång:
Jonas Persson, Tommy Gustavsson, Hans "Hacke" Gerlström, Magnus Lindkvist, Mats "Matta" Eriksson, Joacim Persheden, Tommy West, Rikard Stam samt Mathias Johansson. Samling 7.30

Även farmarna har en hyperviktig match, hemma mot Siljan BK på lördag klockan 13.20. LBK-F är klara för kvalspel, men man vill gärna ta förstaplatsen i serien för att få en kanske lättare kvalmotståndare. I dagsläget är man en poäng efter ledande BK Mas-F - som man händelsevis möter i absolut sista matchen i Borlänge den första april. Det gäller att ta full pott i återstående matcher mao. Siljan BK är ett bra lag, så här finns inga gratispoäng att hämta. Fullt ös från början är vad som gäller!

Farmarlaget denna gång:
Joszef Dobos, Per-Anders "Pajen" Jansson, Peter Igelsjö, Gunnar "Musse" Hellström, Stefan Lindström, Jörgen "Jugga" Pellers, Esbjörn "Essa" Kull, Bruno Berglund samt Karl-Erik "Kalle" Andersson. Samling 12.20.