2007-02-15 Inför lördagens hemmamatcher

A-laget möter BK Raa, F-laget möter Edsbyn BK-F

Klockan 13.50 på lördag 17/2 är det återigen en ny bekantskap som beträder Ludvika Bowlinghall: BK Raa från Rinkeby är helgens motståndarlag för LBK's representationslag. Vi vet inte så mycket om dem egentligen, de är vana vid de snabba laminatbanorna från sin hemmahall och har inte haft riktigt så imponerande siffror på bortaplan. Men det finns inga lätta motståndare på den här nivå, LBK-arna lär nog få gå för fullt från början för att kunna bärga två viktiga poäng.
LBK ställer upp med följande lag denna gång: Jonas Persson, Tommy Gustavsson, Rikard Stam, Magnus Lindkvist, Mats "Matta" Eriksson, Mathias Johansson, Tommy West, Peter Igelsjö samt Gunnar "Musse" Hellström. Samling 12.10 för dessa herrar.

Varför samling så tidigt kan man undra? Jo, för att heja på och stötta farmarlaget i deras match mot Edsbyn BK's farmarlag såklart. LBK's farmare behöver ta så mycket poäng man kan så här i slutspurten av serien. Allt för att få en så bra position som möjligt inför kval - javisst ja - slutspelet heter det ju enligt Mats Hellsten (TK's ordförande numera).
Farmarlaget denna gång: Joszef Dobos, Per-Anders "Pajen" Jansson, B-Å "Kôtten" Granqvist, Karl-Erik "Kalle" Andersson, Bruno Berglund, Magnus Pettersson, Jörgen "Jögga" Pellers samt Esbjörn "Essa" Kull. Samling 11.10 för dessa ungdomar.