2006-11-09 Äntligen seriespel igen

Bara bortamatcher i helgen

BOSS i all ära - det är säkert bra för de som kan, vill och har råd att spela allehanda tävlingar, de behöver speluppehållen för att hinna med allt. Men för oss andra som väljer att inte spela tävlingar blir det tyvärr som en pina med alla uppehåll.
Jag ska inte gnälla över detta mer, utan tvärtom konstatera att äntligen blir det seriespel igen.

A-laget spelar två bortamatcher i Gävle på lördag 11/11, klockan 11.40 möter man Mackmyra BK och klockan 13.20 är det Gefle BwK som står för motståndet. Om Mackmyra vet vi inte så mycket egentligen, de parkerar mitt i tabellen ungefär, med fyra vinster och tre förluster. Hemma har de presterat kring 6100, men har säkert en högre kapacitet i laget. Förra säsongens allsvenska lag Gefle BwK har överraskande placerat sig längst ner i tabellen efter bla en mycket blek insats mot Gävle KK där man inte slog mer än 5994. Men kapaciteten är betydligt högre än så, i övriga hemmamatcher har man legat kring 6400. Eder skrivare ligger lågt med tippandet denna gång, men gissar att det förmodligen kommer att bli lättare att få med sig någon poäng mot Mackmyra än Gefle BwK.
LBK ställer upp med följande lag på lördag: Tommy Gustavsson, Jonas Persson, Rikard Stam, Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Mats "Matta" Eriksson, Stefan "Limpan" Lindström, Tommy West samt Joacim Persheden. Samling för gemensam avresa 08.30.

Farmarna får även de en Gästrike-sväng i helgen, fast på söndag 12/11 istället. Och dessutom nöjer de sig med att åka till Sandviken. Klockan 11.40 möter man Sandvikens IF's farmarlag och 13.20 är det Sandvikens AIF's farmarlag som står för motståndet. Inga lätta matcher det här inte (det är det aldrig i Sandviken), lyckas LBK-arna få med sig någon poäng med hem till Ludvika får det ses som en bonus.
Farmarlaget denna helg: Bernt-Åke "Kôtten" Granqvist, Gunnar "Musse" Hellström, Peter Igelsjö, Per-Anders "Pajen" Jansson, Magnus Pettersson, Jörgen "Jögga" Pellers, Esbjörn "Essa" Kull samt Karl-Erik "Laminat-Kalle" Andersson. Samling 09.00 för dessa herrar.