2006-10-18 Inför lördagens hemmamatcher

A-laget möter Åkeshovs BK och farmarna tar sig an Sandvikens BK

På lördag 21/10 är det återigen en ny bekantskap som dyker upp i Ludvika Bowlinghall - Åkeshovs BK. Hovet (som de själva kallar sig) kommer förmodligen att bli den hittills vassaste motståndet under höstens seriespel. De toppar sin grupp med fyra segrar och en förlust och dessutom är de vana med träbanor från sin hemmahall.
Om Ludvika BK's representationslag ska kunna bärga två poäng i denna match gäller det att vara på tårna redan från första rutan - och inte halvsova som senaste helgen. För att förebygga detta äter man därför en gemensam och stärkande frukost hos Hellströms i Hillbo - vad de har att bjuda på återstår att se. Taggtråd? Amfetamin? Nävgröt? Vedhuggning?
Matchen börjar 11.40, LBK ställer upp med följande lag: Jonas Persson, Tommy Gustavsson, Mathias Johansson, Magnus Lindkvist, Mats "Matta" Eriksson, Stefan "Limpan" Lindström, Hans "Hacke" Gerlström, Tommy West samt Rikard Stam. Samling 09.15 för gemensam avfärd till Musse.

Klockan 15.20 möter farmarlaget Sandvikens BK. Vis av erfarenhet spekulerar jag inte mera annat att en jämn och spännande match förväntas.
Farmarlaget denna helg: Esbjörn "Essa" Kull, Gunnar "Musse" Hellström, Per-Anders "Pajen" Jansson, Bernt-Åke "Kôtten" Granqvist, Magnus Pettersson, Joacim "Reiseleiter" Persheden, Tiina Leino, Bruno Berglund samt Joszef Dobos. Samling 14.20 (kanske har Musse lite överbliven gröt och taggtråd att bjuda på?)