2006-10-11 Inför lördagens seriespel

Äntligen är det seriespel igen

Nog känns det bra att seriespelet kör igång igen! Även om uppehållen ibland känns som en lisa för själen, så är det ändå matcherna som är kryddan i den grå bowlingtillvaron.

På lördag 14/10 klockan 11.00 möter Ludvika BK en ny bekantskap i bowlingsammanhang - Bokaj 76 från 08-regionen. Laget hade tidigare sin hemmaplan i Jakobsberg, men den hallen är numera en renodlad nöjesanläggning såvitt redaktören har fått sig berättat, vilket innebar att man tog sitt pick o pack och bytte hemmahall till Sundbyberg. Om man nu fortsätter avdelningen för onödigt vetande så är Bokaj en omskrivning av Jakob. Bokajarna (kan man verkligen skriva så?) har haft en tung inledning på höstens seriespel - fyra raka förluster. Det är givetvis svårt att gissa utgången av lördagens match, men initierade källor påstår att med god skärpa från hemmalaget så är det troligt att förlustraden förlängs för Bokaj - åtminstone tills de möter BK Triss på lördag eftermiddag.
LBK ställer upp med följande lag: Tommy Gustafsson, Jonas Persson, Rikard Stam, Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Tommy West, Hans "Hacke" Gerlström, Mats "Matta" Eriksson samt Peter Igelsjö. Samling 10.00.

Klockan 13.00 möter LBK's farmarlag Ljusdals BC. Hälsingelaget har en seger och tre förluster hittills under höstsäsongen, slagningarna har inte varit särskilt höga. Det är ganska mycket som talar för att LBK's farmare ska kunna bärga sin fjärde vinst under hösten, särskilt då med följande lag: Per-Anders "Pajen" Jansson, Gunnar "Musse" Hellström, Joszef Dobos, B-Å Granqvist, Tiina Leino, Jörgen Pellers, Magnus Pettersson samt Karl-Erik "Kalle" Andersson. Samling 11.00 (för att stötta A-laget)