2006-09-14 Stackars Falun

Bara matcher mot falulag i helgen...

På lördag 16/9 klockan 11.40 möts Ludvika BK och Falu BK i Ludvika Bowlinghall, och Eder arme skrivare kan inte tro på något annat än en hemmaseger över residensstadens söner. Seriepremiären är avstökad - det var faktiskt lite nervigt på en del håll - så nu är det bara att tuta och köra!
LBK ställer upp med följande lag: Tommy Gustafsson, Jonas Persson, Magnus Lindkvist, Rikard Stam, Hans "Hacke" Gerlström, Mathias Johansson, Peter Igelsjö, Stefan Lindström samt Joacim Persheden. Samling 10.40 för dessa herrar.

Farmarlaget spelar två matcher på söndag 17/9. Klockan 11.00 i Lugnets Bowlinghall i Falun skall Falu BK's farmarlag försöka ta revansch för överkörningen i första omgången och kl. 12.40 är det BK 300 som hoppas på (?) att man kan lugga poäng av gultröjorna från Ludvika. I vanlig ordning försöker Er borne pessimist se ljust på tillvaron och tror därför att LBK-F får med sig fyra poäng hem till Ludvika igen på söndag eftermiddag. Framförallt eftersom LBK-F ställer upp med följande lag: Gunnar "Musse" Hellström, Per-Anders "Pajen" Jansson, Mats "Matta" Eriksson, Tommy West, Bernt-Åke "Kôtten" Granqvist, Karl-Erik "Laminat-Kalle" Andersson, Magnus Pettersson samt Jörgen Pellers. Samling för gemensam avfärd 9.00.

Ut och hem!