2006-03-03 Hemmamatcher för A-laget

Nu gäller det att vinna!

Jag vet inte om det är otur eller oskicklighet som gör att LBK-arna tappar matcherna i slutrutorna. Lördagens jobbiga förlust mot plussarna späddes på med ett poängtapp mot Sigma BK i Upplands-Väsby på söndagen. Återigen hade LBK matchen i sin hand, men några olycksaliga slutrutor och vinsten gled ur händerna på de frustrerade LBK-arna. Visserligen fick man med sig en poäng (matchen slutade 10-10) men det kändes ändå som en förlust.

Nåväl, någon gång måste det vända - och varför inte i hemmamatcherna mot Gefle BwK och Örta IF på lördag morgon? Kan LBK-arna vinna båda dessa matcher så har man fortfarande kvar chansen att ta en av de åtråvärda allsvenska platserna. Men det är nog sista möjligheten innan man blir helt avsågade. Spännande ska det bli i varje fall.
Matchen mot GBwK börjar 10.00 och klockan 12.00 börjar matchen mot Örta IF.
LBK ställer upp med följande lag: Hans "Hacke" Gerlström, Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Stefan "Lungan" Lundgren, Jonas Persson, Stefan Lindström, Rikard Stam, Tommy West samt Mats "Matta" Eriksson.

Farmarna vann stort (19-1) mot Edsbyns IF-F på söndagen efter finfint spel av flera spelare (Musse 869, Tiina 807, Bruno 790), men till andra matchen mot Bollnäs BC-F försvann spelet och det var med nöd och näppe man fick till ett oavgjort resultat. 3-2 (1532-1528) i sista ronden säger allt om hur jämnt det var. Men det var ändå starkt att ta en poäng trots underläge inför sista. Kötten var härförare med sina 811.
Söndagens bortamatcher i Sandviken och Gävle är superviktiga för farmarna. Örta IF-F är en poäng efter LBK-F i tabellen och här gäller det att ge allt för att försöka lägga mark emellan. Gefle BwK-F har sladdat lite i tabellen, men är starka i sin hemmahall och full koncentration och skärpa behövs för att kunna besegra dem. Klockan 11.00 börjar matchen i Sandviken och 14.00 i Gävle.
LBK-F ställer upp med följande lag: Rune Hammarström, Magnus Pettersson (bil), Tiina Leino, Per-Anders "Pajen" Jansson, Gunnar "Musse" Hellström (bil), Jörgen "Jögga" Pellers, Mikael Johansson, Bruno Berglund samt Karl-Erik "Kalle" Andersson. Samling och avfärd 08.15.