2006-02-15 Hemmamatcher i helgen

A-laget möter DBS på lördag

Efter ett par veckors speluppehåll är det så (äntligen!) dags för seriespel igen.

På lördag 18/2 klockan 13.00 kommer Domnarvets BS på besök i Ludvika. För LBK-arna är det naturligtvis oerhört roligt att få möta just DBS - då de flesta under många års tid har stöttat och hejat på (och till och med spelat med) tunhukarna under deras seriespel i Elitserien och Allsvenskan. Det har ju skilt en antal divisioner mellan lagen. Men nu är vi plötsligt i samma serie och är bittra konkurrenter om en plats till höstens allsvenska - ja, världen är underlig ibland. Så gissa om LBK-arna är sugna på att sänka DBS-arna i helgen... skillnaden är att LBK har allt att vinna och DBS allt att förlora. En jämn och spännande match förväntas, men kom i tid gott folk då det torde bli en tämligen välfylld bowlinghall.
LBK ställer upp med följande lag: Hans "Hacke" Gerlström, Mats "Matta" Eriksson, Mathias Johansson, Stefan "Lungan" Lundgren, Magnus Lindkvist, Stefan Lindström, Jonas Persson, Bernt-Åke "Kôtten" Granqvist samt Peter Igelsjö. Samling 12.00 för dessa herrar.

Även farmarlaget får en kort resa i helgen eftersom man har hemmamatch på söndag 19/2 klockan 15.00 mot BK Craft från Söderhamn. Återigen är vinst ett måste för F-laget, och det bör man nog klara om alla är på tå från början.
LBK-F's laguppställning: Gunnar "Musse" Hellström, Joszef Dobos, Tommy West, Tiina Leino, Rune Hammarström, Per-Anders "Pajen" Jansson, Magnus Pettersson, Esbjörn "Essa" Kull samt Jörgen Pellers. Samling 14.00.