2006-01-26 Krossa Gnaget!

tycker alla utom Lungan

Skämt åsido, visst hoppas vi på en seger för A-laget i hemmamatchen mot AIK på lördag eftermiddag, men om det är någon som händelsevis inbillar sig att LBK ska kunna köra över dem så tänk om - det kommer inte att hända. AIK har visserligen inlett vårserien med två förluster på hemmaplan, men detta mot två av seriefavoriterna - BK Trol och Domnarvets BS. Självklart är gnagarna nu heltända på att visa musklerna och då gärna mot just forna klubbkamraten Lungan och hans kompanjoner i Ludvika BK. En jämn och spännande match förväntas, och är det riktigt jämnt inför sista ronden befarar eder skrivare att Lungan vill (tvingas?) beskåda den från läktaren...
Matchen börjar 15.00 och Ludvika BK spelar med följande lag: Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Stefan "Lungan" Lundgren, Jonas Persson, Mikael Johansson, Hans "Hacke" Gerlström, Rikard Stam, Mats "Matta" Eriksson samt Bernt-Åke "Kött'n" Granqvist. Samling 14.00.

Farmarlaget har även de hemmamatch i helgen, på söndag klockan 15.10 möter man Örta IF's farmarlag i en match i Supertrean. Örta från Sandviken har inlett serien på bästa sätt med två raka vinster och har nog siktet inställt på sin tredje raka. Om LBK's farmare ska hänga med i serietoppen så gäller det att göra sitt allra bästa på söndag, att vinna på hemmaplan är mer eller mindre ett måste. Full skärpa och koncentration nu grabbar!
LBK-F ställer upp med följande lag: Gunnar "Musse" Hellström, Hans-Erik "Hebbe" Bertilsson, Jörgen Pellers, Bruno Berglund, Magnus Pettersson, Peter Igelsjö, Rune Hammarström, Tommy West samt Per-Anders "Pajen" Jansson. Samling 14.30.