2006-01-08 DM har avslutats

Medaljregn över LBK

Dagens individuella finaler i Ludvika bowlinghall för herrar A och B blev både välspelade och spännande.

Förmiddagspasset för herrar B blev kanske inte sådär jättespännande som man i förväg hade trott på, därtill var segraren Simon Linna från Domnarvets BK alltför överlägsen, Mathias Johansson försvarade LBK's färger med den äran och knep silvermedaljen.

Herrar A vanns i stor stil av Magnus Lindkvist, LBK. Men avgörandet kom inte förrän i sjunde serien då slutliga tvåan Tomas Zetterström, DBS, och Magnus mötte varandra i matchspelet, där Magnus efter en riktig strikekavalkad tog hem matchen och de nödvändiga 30 bonuspoängen. Tomas hade haft ledningen genom alla serierna fram till just denna emedan Magnus efter en halvdassig början låg i den bakre delen av det åtta man starka startfältet, men han lyckades jaga ikapp Tomas till en avgörande serie dem emellan. Sista serien blev en ren defilering av Magnus emedan Tomas hade fullt sjå att hålla undan för jagande Stefan Lindström, LBK. Det var nästan att Stefan kom ikapp - ynka tre käglor fattades till silverplatsen. Men brons till Stefan är naturligtvis full godkänt med tanke på att han inte har tränat på hela hösten (men han blir med och spelar under våren - vilket vi naturligtvis är glada för!).

Om man sammanfattar medaljskörden för årets DM blir det så här:

Herrar A:
Guld
- Individuellt:      Magnus Lindkvist
- 2-manna:         Magnus Lindkvist + Hans Gerlström
- 4-manna:         Magnus Lindkvist + Hans Gerlström + Mathias Johansson + Tommy West
Brons
- Indviduellt;       Stefan Lindström

Herrar B:
Guld
- 2-manna:         Mathias Johansson + Tommy West
Silver