2005-11-24 A-laget avslutar hemma mot BK 66

och farmarna tänker vinna derbyt mot Larsson BoyS

Lördagens avslutningsmatch mot BK66 kan nog bli högintressant för några andra lag i serien...
Med en omgång kvar att spela är det hela fyra lag som slåss om den återstående kvalplatsen:
BK 66 (13 poäng, +19 i kvot) är det enda laget som har ödet i egna händer, dels måste de besegra BK Plus på förmiddagen och dessutom ta minst en poäng mot Ludvika BK.
BK Plus (14 p, -13) är mer eller mindre tvingade att slå BK 66 och dessutom får de hoppas på att GKK tappar minst en pinne mot antingen Cobbers eller Norden.
LBK Hudik (13 p, -11) sätter sitt hopp till ett oavgjort resultat i Avesta, poängtorsk för GKK och dessutom ska Faxe besegras och till råge på allt elände ska de även hinna med att hålla tummarna för att Ludvika BK gör sin plikt och slår BK 66.
Gävle KK (12 p, -6) har nog kanske det bästa läget, med två vinster på bortaplan landar de på 16 poäng och om man dessutom jämför deras kvot med Plussarna (-13 för Plus, -6 för GKK) så har de hamnat i vinnarhålet under förutsättning att Ludvika BK förlänger vinstraden mot BK 66. Det skulle faktiskt kunna bli så att fyra lag hamnar på 15 poäng, och då är det BK 66 som tombolahjulet stannar på. Vilket getingbo!
Nåväl, vi struntar i vilket, utan koncentrerar oss på att göra vår plikt och slå BK 66 - så får de andra lagen göra upp sinsemellan.
Ludvika BK spelar med i princip samma lag som förra helgen: Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Jonas Persson, Hans "Hacke" Gerlström, Per-Anders "Pajen" Jansson, Rikard Stam, Tommy West, Bernt-Åke "Grana" Granqvist samt Peter Igelsjö. Matchen börjar 14.20 och det är fullt troligt att hallpersonalen får fullt upp med resultatservice under matchen, telefonen lär gå varm misstänker jag.

Men dessförinnan ska famarna säkra seriesegern med en derbyvinst mot Ludvika BS! Matchen börjar 12.30 och LBK-F ställer upp med följande lag: Magnus Pettersson, Gunnar "Musse" Hellström, Jörgen Pellers, Karl-Erik "Kalle" Andersson, Joszef Dobos, Tony Jacobsson-Olstam, Tiina Leino samt Mikael Johansson. Om inte Jonas skärper sig i A-lagsmatchen så är risken stor att han får sköta disken till en bra bit efter nyår.

Tre-mannalaget får åka på en bortaturné för att kunna säkra seriesegern. Först skall Granen besegras i Hedemora klockan 11.00 och därefter styr man kosan mot Falun och match mot Lugnet 1 klockan 14.00. De som får uppleva tre julskyltningar på söndag är Kalle Andersson, Esbjörn Kull samt Rune "Slipen" Hammarström.