2005-11-16 Tuffa bortamatcher för A-laget

Har ödet i egna händer

Med två vinster på lördag är det mycket som talar för att Ludvika BK's representationslag är klara för allsvenskt kvalspel under våren. Detta avgörs dock inte förrän i sista omgången då BK 66 kommer på returmöte i Ludvika, man ska även till Avesta för returmatch mot BK Plus - och där hämtar man inte några gratispoäng! Det är det enkla förutsättningen inför helgens näst sista serieomgång. Klockan 9.20 möter man Gävle KK och klockan 13.00 är det dags för match mot BK 66 i Hofors. Målsättningen är givetvis att vinna båda matcherna och redaktören tror att det inte alls är någon omöjlighet. GKK är ett bra lag och är garanterat taggade långt upp över öronen, men är inte oslagbara på hemmaplan. Ett motiverat och revanschsuget LBK kan mycket väl vinna denna match och skaffar sig i sådant fall ett ypperligt läge inför matchen mot BK 66. Snabba banor är det i Hofors, men LBK-arna spelar alltid bra på sådant underlag och redaktören tror därmed att det inte är osannolikt att BK 66 åker på sin första hemmaförlust för säsongen.
LBK åker med följande lag: Hans "Hacke" Gerlström, Mats "Matta" Eriksson, Rikard Stam, Mathias Johansson, Jonas Persson, Magnus Lindkvist, Bernt-Åke Granqvist, Peter Igelsjö, Tommy West samt Per-Anders "Pajen" Jansson. 10 man(!) undrar ni? UK kommer att göra omstuvningar i laget mellan de två hallarna... Det är samling och avfärd redan 06.30, så på fredag kväll får nattmackan tas redan vid kvällsmiddagen.

Farmarlaget är redan klara för vårens Supertrea. Även om man skulle förlora sina två återstående matcher med 2 x 0-20 och DBK-F vinna sina tre matcher med 3 x 20-0 så kommer inte DBK-arna ikapp (+80/+78). Men för farmarna räcker inte detta, man vill även vinna serien. På lördag klockan 12.30 möter man Hedemora BC i Ludvika Bowlinghall och redaktören kan inte tro på annat än en hemmavinst med det här laget: Joszef Dobos, Gunnar "Musse" Hellström, Tiina Leino, Jörgen Pellers, Karl-Erik "Kalle" Andersson, Tony Jacobsson-Olstam, Stefan "Lungan" Lundgren, Magnus Pettersson samt Mikael Johansson. Samling 11.30.

Tremanna-laget spelar seriefinal mot Sälens BK på söndag klockan 11.00 och har för avsikt att gå obesegrade genom serien. Nio raka vinster har man och med rätt inställning och skärpa bör man kunna inhysta sin tionde i helgen. LBK ställer denna gång upp med följande lag: Esbjörn Kull, Gunnar "Musse" Hellström samt Bruno Berglund.