2005-11-09 Idel hemmamatcher i helgen

Kan A-laget försvara sereledningen?

I den rekordjämna division I-tabellen är det en ohygglig massa scenarior inför de sista matcherna och det är evinnerligt räknande på dessa på många håll. En sak kan dock enkelt konstateras: Ludvika BK har fyra matcher kvar och ska man vara absolut säker på att vara klar för vårens allsvenska kvalserie så skall alla återstående fyra matcher vinnas. Då landar man på ointagliga 21 poäng. Ett av lagen man har kvar att möta är Gävle KK på bortaplan - skulle LBK vinna denna så kan GKK landa på maximala 18 poäng. BK Plus kan med fyra raka vinster hamna på 20 poäng... ja, sådär kan man gå på. Nej vi slutar med spekulationerna och koncentrerar oss på att att vinna de återstående matcherna istället. På lördag klockan 10.00 möter man BK Norden i Ludvika Bowlinghall. Inget annat än vinst räknas naturligvis. Dessutom har man revansch att utfordra efter den mindre bra insatsen i Sala häromsistens. UK har gjort en del ommöbleringar i laget, så Ludvika BK ställer upp med följande manskap denna gång: Magnus Lindkvist, Mathias Johansson, Mats "Matta" Eriksson, Hans "Hacke" Gerlström, Rikard Stam, Peter Igelsjö, Per-Anders "Pajen" Jansson, Jonas Persson samt Bernt-Åke "Kôtten" Grankvist.

Ludvika BK's farmare har ett stadigt grepp om serieledningen i division III och kan troligtvis förstärka den ytterligare med en förväntad hemmavinst mot tabelljumbon Falu MIK. Matchen börjar 14.40 på lördag eftermiddag och LBK-F ställer upp med följande lag: Joszef Dobos, Gunnar "Musse" Hellström, Rune Hammarström, Magnus Pettersson, Tommy West, Jörgen Pellers, Karl-Erik "Kalle" Andersson samt Tiina Leino.

3-mannalaget möter BK WeGe i ett hemmaderby på söndag klockan 11.00. Serieledningen försvaras av följande herrar: Tony Jacobsson-Olstam, Esbjörn "Essa" Kull samt Mat-Bruno Berglund.